Banii așa cum îi știai se apropie de sfârșit: care e viitorul lor, în zece ani

de: Ozana Mazilu
15 03. 2022

Banii fizici vor dispărea în curând. Activele digitale ar putea înlocui monedele tradiţionale în următorii cinci-zece ani.

Liderii de business au tras această concluzie, odată cu cea mai recentă ediţie a studiului Deloitte Global Blockchain. Această viziune este împărtăşită şi de trei sferturi dintre liderii din domeniul serviciilor financiare, care consideră că era banilor fizici se apropie de final.

Studiul subliniază că serviciile financiare trebuie să accelereze procesele de modernizare a produselor şi de distribuţie a acestora, pentru a contribui la creşterea economică. 73% dintre participanţii la studiu se tem că organizaţiile vor pierde avantajul competitiv dacă nu reuşesc să adopte tehnologii blockchain şi active digitale. Cu toate acestea, 80% dintre respondenţi sunt optimişti cu privire la viitoarele oportunităţi de generare de venituri prin tehnologia blockchain, active digitale şi soluţii dedicate criptomonedelor.

Banii fizici vor dispărea

De asemenea, șase din zece respondenţi (63%) identifică barierele legate de reglementare ca fiind unele dintre cele mai mari provocări în folosirea bunurilor digitale. Preocupările legate de securitate se află, de asemenea, printre acestea, 71% dintre respondenţi indicând securitatea cibernetică drept unul dintre cele mai mari obstacole.

„Activele digitale transformă industria serviciilor financiare şi alimentează ecosistemul financiar cu noi modele de business cu scopul de a facilita tranziţia către noua eră a banilor. În acest context, modul în care instituţiile financiare vor reuşi să se reinventeze ar putea fi cheia pentru stimularea creşterii economice. Chiar dacă blockchain-ul este o tehnologie relativ nouă, aceasta câştigă popularitate şi în România, aşa cum se întâmplă şi la nivel mondial. Startup-urile merg dincolo de utilizarea blockchain în domeniul serviciilor financiare, pentru criptomonede, şi încep să folosească această tehnologie pentru a crea soluţii dedicate unor sectoare precum sănătate sau retail, o tendinţă care ar putea contribui la apariţia unei noi generaţii de unicorni în viitor”, a declarat Andrei Ionescu, Partener coordonator Consultanţă şi Managementul Riscului, Deloitte România.